مرکز دانلود جدیدترین و بهترین فیلم های روز دنیا

یهترین فیلم های دنیا را از سایت دنیای فیلم دانلود کنید

مرکز دانلود جدیدترین و بهترین فیلم های روز دنیا

یهترین فیلم های دنیا را از سایت دنیای فیلم دانلود کنید

زندگی و دیگر هیچ -- 1370, DVDRip | Drama | 8.0


Life and Nothing More



Size: 728 MB | Quality: DVDRip | Year: 1991
Genre: Drama



IMDB User Rating: 8.0/10



توضیحات:

زندگی و دیگر هیچ فیلمی است ایرانی ساخته عباس کیارستمی که در سال ۱۳۷۰ ساخته شد.
این فیلم به نوعی پاره سوم از سه*گانه زلزله است، دو فیلم دیگر خانه دوست کجاست؟ و زیر درختان زیتون هستند.
زندگی و دیگرهیچ فیلمی مهم و نقطه ای حائز اهمیت در سیمای کیارستمی است، چراکه هم گذار از سینمای گذشته اواست و هم رجعت و ثبات. کیارستمی در این فیلم دوباره به کودکان مسافر و مشق شب بازمیگردد و برای پیدا کردنشان در خرابه های زلزله زده تلاش میکند و از این رو میتوان فیلم را بازگشتی به فیلمهای پیش از نمای نزدیک دانست.

از سویی دیگر اگر به زندگی و دیگرهیچ بنگریم میبینیم که کیارستمی تمام عناصر ویژه خودش را در این فیلم نیز تثبیت کرده است.فرم روایی مستند گونه زندگی و دیگرهیچ هرچند دقیقا شبیه مشق شب و نمای نزدیک نیست ولی صراحتا میتوان بر مستندگونگی آن تایید کرد در حالی که بر اساس الگویی روایی گسترش میابد و با ریتمی ملایم پیش میرود.

اما نکته ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت است این است که زندگی و دیگرهیچ آغازگر گذار سینمای کیارستمی از مشق شب و نمای نزدیک به طعم گیلاس و باد مارا خواهد برد است.

استفاده از میزانسن گسترده و وسیع طبیعت، استفاده مکرر از نماهای دور و خیلی دور و از همه مهمتر تکیه بر محوریت زندگی به عنوان موضوع اساسی و بنیادین فیلم، مهمترین نشانه های این گذار هستند که بعدها در طعم گیلاس و باد مارا خواهد برد نمونه تکامل یافته آنها را شاهد خواهیم بود.این محوریت قرار دادن زندگی به شکلی خاص در زندگی و دیگرهیچ و بعدها در طعم گیلاس و باد ما را خواهد برد تجلی پیدا میکند و شاید هر سه تجلیگاه این بیت از خیام باشند:

" ای دوست بیا تا غم فردا نخوریم وین یک دم عمر را غنیمت شمریم"


در زندگی و دیگرهیچ ما به کرار با این غنیمت شمردن زندگی مواجه میشویم. آنجا که آقای روحی سنگ توالتی خریده و میگوید مرده ها که رفتند، آنها هم که زنده اند به این سنگ نیاز پیدا میکنند یا آنجا که دختر و پسری درست بعد از زلزله با هم ازدواج میکنند و یا سکانسی که تعدادی از زلزله زده ها برای دیدن مسابقه فوتبال در کوه آنتن تلویزیونی را نصب میکنند. تمام این سکانسها اشاره به همان غینمت شمردن دارد و جریان بودن زندگی را نشان میدهد و این جریان بودن زندگی از همان عنوان زندگی و دیگر هیچ به خوبی برداشت میشود و براستی که هیچ عنوان دیگری به این اندازه توان گنجاندن مفاهیم فیلم را در خود ندارد.

زندگی و دیگرهیچ شدیدا بر طبیعت استوار است. کیارستمی گاه از زبان پیرمردی بر قهر طبیعت و تسلط آن اشاره میکند و گاه از زبان کودکانه ای برای تاکید بر اینکه زلزله قهر طبیعت است و خواست خداوند نیست استفاده مینماید و با استفاده از نماهای دور و خیلی دور بر این موضوع تاکید میکند.

کیارستمی در این فیلم شدیدا بر این "و دیگر هیچ" تاکید میکند و بر غنیمت شمردن زندگی و نه هیچ چیز دیگری اصرار می ورزد تا ما هم بتوانیم با همان رنوی زرد رنگی که جاده های هموار را به سختی میپماید از مسیر پر پیچ و خم روستای کوکر عبور کنیم ودیگر هیچ.
***
Plot Outline:

After the earthquake of Guilan, the film director and his son, Puya, travel to the devastated area to search for the actors of the movie the director made there a few years ago, Khane-ye Doust Kodjast? (1987). In their search, they found how people who had lost everything in the earthquake still have hope and try to live life to the fullest.



http://rapidshare.com/files/115833133/Zendegi.Va.Digar.Hich.DVDRip.part1.rar

http://rapidshare.com/files/115868334/Zendegi.Va.Digar.Hich.DVDRip.part2.rar

http://rapidshare.com/files/115882087/Zendegi.Va.Digar.Hich.DVDRip.part3.rar

http://rapidshare.com/files/115936820/Zendegi.Va.Digar.Hich.DVDRip.part4.rar

http://rapidshare.com/files/116082598/Zendegi.Va.Digar.Hich.DVDRip.part5.rar

http://rapidshare.com/files/116103176/Zendegi.Va.Digar.Hich.DVDRip.part6.rar

http://rapidshare.com/files/116176111/Zendegi.Va.Digar.Hich.DVDRip.part7.rar

http://rapidshare.com/files/116178307/Zendegi.Va.Digar.Hich.DVDRip.part8.rar


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد